Сблъсък : Корици- Българска / Оригинална

Напоследък имаше няколко поста свързани със сравняването на кориците и май се заразих от там, а и винаги като чета някоя книга проверявам каква е и оригиналната корица.Е нека заедно разгледаме  няколко красиви корици :)

               

   Ще започна с една много актуална напоследък книга , а именно Гневът и зората 

Гневът и зората на Рене Ахдие
Тази книга също предизвика доста голям интерес с появата си.Когато  гледах оригиналната корица в клипчета в ю-туб  бях решила ,че много ми харесва , но сега сравнявайки двете корици ,май нашата ми  е по-хубава.От Сиела са запазили цветовете и стилът на корицата и определено са се постарали в  дизайна и.






Преминавам към още една книга , чието официално излизане се чака с огромно нетърпение от купища фенове .Става дума да Лейди полунощ на К.Клеър.От издателството максимално са доближила българската корица до оригиналната и все пак оригиналната ми харесва една идея повече от нашата.Просто американската е някак си по -мрачна и тайнствена и шрифтът на заглавието повече ми харесва.





Следващата книга също излезе съвсем на скоро и на мен много ми се иска да се докопам до нея -това е Сезонът на злополуките на Мойра Фоули- Дойл.Тук със сигурност ще похваля българската корица ,защото този капан за сънища ме спечели безапелационно.Освен това цветовете на българската версия ми харесват повече от оригинала.Браво на изд.Егмонт 





Тук не мога да си изкривя душата ,защото оригиналната корица ми харесва много повече.Става дума за Тези плитки гробове на Дж.Донъли.Българската корица ми изглежда някак си по детска ,макар че не отричам ,че също е хубава.Просто оригиналната много повече ме привлича.





                                    
Следва Стъкленият меч на В.Айвиярд.В този сблъсък не мога да определя победител,просто защото и двете корици са прекрасни Може цветовете да са напълно противоположни , но короната и оформлението са някак близки.Отново от Сиела са си свършили чудесно работата ,защото нашата корица по нищо не отстъпва на оригиналната.







Въглен в пепелта на С.Тахир е една от книгите ,за които чух прекрасни отзиви ,но все още не съм се сдобила с нея , а само си чета ревюта :Д . Но тук със сигурност мога веднага да излъча победител и това ще  е оригиналната корица :).В българската определено нещо ми липсва .... и цветовете някак си не ми допадат особено ,докато погледна ли оригиналната и веднага се влюбвам в нея.Тези златни букви да уникално красиви.


Не е тайна ,че съм влюбена в Париж и  заглавието на книгата веднага ме привлеме , а за корицата да не говорим.Става дума за Ще се видим в Париж на Мишел Гейбъл.Тук няма спор ,че българската корица е направо страхотна .Отново стилът и цветовете се доближават до оригиналната , но все пак българската притежава някакъв чар - все пак отворена книга ,чаща топло кафе и цветя и всичко това на фона на Париж -просто няма как да не ме привлече.




Също доста популярна книга , която отново не съм чела :Д -Обещавам ти провал на Педру Шагаш Фрейташ(боже какво име :Д) Както и да ги гледам двете корици ....българската повече ми хваща окото.Оригиналната ми е малко странна и по абстрактна ,докат ов българската има нещо по -привличащо.





                                   
Завършвам поста си с една цяла поредица от книги , които много харесвам , а именно поредицата Дъблин стрийт на С.Йънг.Тук съм посочила кориците само на първата книга , но мнението ми се отнася за всичките.Просто българските корици са в пъти по красиви от оригиналните , по стилни са  и по-забележими.Докато оригиналните хич не ми допадат.Като цяло не обичам кориците да показват лица на реални хора , защото винаги искам аз да си изградя някакъв образ на героите , а не да гледам тези от кориците.Затова тук отново нашенските корици печелят :)

Резултатът е ,че българските корици спечелиха 5 от тези така наречени сблъсъци , оригиналните имаха 4 победи и имаме едно равенство със Стъкления меч.
Надявам се постът да ви е бил интересен  и ще се радвам и вие да споделите кои корици харесвате и кои не :)

0 коментара:

Публикуване на коментар