Ревю: Похитителят на мълнии - Рик Риърдън

Издателство: Егмонт
Поредица : Пърси Джаксън и боговете на Олимп 
Година на издаване 2010г
Брой страници 352
Цена : 12.00лв
Резюме :  
"Ако си взел тази книга, защото подозираш, че и ти си като мен, по-добре я захвърли веднага. Повярвай в лъжите, които мама и татко са ти наговорили за раждането ти, и се опитай да живееш нормално. Да си син на божество е опасно. И страшно. Най-често води до смърт по особено жесток начин. Да не кажеш после, че не съм те предупредил...".
Пърси Джаксън пак ще бъде изгонен от училище... от поредното училище.

Непокорен, побойник, слаб ученик, той осъзнава, че не е като останалите деца, но искрено се старае поне малко да прилича на тях. Да, но обикновените момчета не са преследвани от чудовища и не изпаряват учителките си по математика
Ще започна с това ,че новите корици ,с които на скоро Егмонт преиздаде поредицата са направо страхотни 
Може би съм една от малкото , които не бяха  чели книгата и не се бяха  запознали с историята на Пърси Джаксън,но вече поправих тази грешка . Всъщност съм чела поредицата Пърси Джаксън и героите на Олимп , която хронологически се развива след действията в Пърси Джаксън и боговете на Олимп ,но  там не беше отделено много внимание на Пърси , тъй като историята му започва именно от тази книга .Похитителят на мълнии е една приятна лека и почти детска книга , в която героите скачат от едно приключение на друго , извършват подвизи и се опитват да оцелеят.
Пърси е едно привидно обикновено 12 -годишно хлапе , което непрекъснато се забърква в разни неприятности и около него се случват странни неща. Но така става ,когато си син на бог.Естествено в началото му е доста трудно да повярва в каквото и да било и да приеме светът на боговете ,титаните и героите .На моменти ми беше странно как едно дете на такава възраст успява да се справи с всички изпитания пред които е поставено , но все пак това е книга.Разбира се Пърси нямаше как да се справи без верните си приятели Анабет и Гроувър. Беше ми интересно да прочета малко по подробно и за лагера на нечистокръвните и за обитателите на хижите.
Анабет Чейс - дъщерята на Атина ,която обича архитектурата , страхува се от паяци , изключително умна е и винаги има готов план за действие в главата си . Тя е здравият разум в техния отбор и е способна да ги измъкне от напечените ситуации.И все пак на моменти  е доста самотна ,тъй като от много  време е отделена от баща си и е прекарала детството си в лагера на нечистокръвните. Тя мечтае да бъде изпратена на подвиг и ,когато и се отдава възможност да тръгне с Пърси за нея това е като сбъдната мечта . Естествено не всичко е толкова розово ,колкото си го представя , но със своя ум и находчивост успява са се справи .
Гроувър -той е най- добрият приятел на Пърси  и е сатир ,който обича да похапва салфетки и кутийки от безалкохолно. Освен това иска да стане търсач  , но първо трябва да опази Пърси жив .Гроувър е един от най- забавните образи .Той е едновременно много страхлив , но и смел.Въпреки ,че се страхува е готов да се жертва за приятелите си. И все пак се надявам ,че той ще се появи и в следващите книги .                     Още преди се влюбих в стила на писане на Рик Риърдън  и за мен той е велик разказвач .Да създадеш такава легенда като Пърси не е никак лесно. В тази книга отново присъства характерното за него чувство за хумор и лек сарказъм.Боговете са представени в интересна и на моменти комична светлина.Може би тази книга ми дойде една идея по детска отколкото ми се искаше ,което не означава ,че не я харесвам, просто другата поредица на автора толкова ме беше завладяла ,че сега тази книжка не успя да ме впечатли до такава степен.Може би , ако бях чела първо нея щеше да е по- различно.
И все пак за мен Пърси Джаксън е един вид класика , нещо като Хари Потър и смятам ,че всеки би трябвало да прочете поне по една книга за тях ,а  започнеш ли с първата книга ще искаш и още и още ...и така няма спиране.
Оставам с много топли чувства към началото на тази поредица и съм сигурна ,че и следващите книги ще са невероятни.
А тук може да прочетете ревютата на петте книги от поредицата Героите на Олимп 



0 коментара:

Публикуване на коментар