Поне няколко причини да прочетете книгите на Ф. Бакман




В заглавието умишлено съм написала „поне няколко  причини“, тъй  като всеки от Вас може да открие  стотици причини да прочете поне някоя от книгите на Бакман. Прочела съм и трите му книги плюс  новелата , а тук може да намерите и ревютата ми за тях. 

Излишно е да споменавам ,че съм запленена от историите и начина му на писане и с удоволствие бих прочела всичко написано от него.
Още с първата книга се влюбих в стила и  умението му да предава емоциите си върху читателя,  и смятам ,че всеки трябва да се докосне до тази магия. А сега ето Ви и няколко причини да го направите : 

     Защото книгите му  ще ви разсмеят. 

      Да точно така , ще Ви разсмеят.Героите доста често попадам в странни и комични ситуации ,които няма как да не ви накарат поне да се усмихнете.Не става дума  за типичното  чувство за хумор , а за редица нелепи случки и реплики казани от героите , които някак си  предизвикват усмивката на читателя.
 Защото ще ви разплачат

Аз съм от хората ,който почти никога не плачат на книги и филми , но Човек на име Уве , Брит-Мари беше тук и Всяка сутрин пътят към дома става все по-дълъг направо ми „разказаха играта „  Признавам си ,че плаках много . Може би защото историите и героите в тях са толкова истински  или заради факта ,че разкриват неща от живота , които се случват на всеки , но историите на Бакман са изключително много емоционално наситени. В тях всеки открива по нещо от себе си  и вижда нещата по нов начин 

 Заради героите

Може би сте забелязали ,че героите на Бакман  доста често са  възрастни чудаци , който постепенно претърпяват някакъв катарзис, преосмислят живота си и откриват много нови хоризонти пред себе си .Именно това ги изгражда като силни и въздействащи образи.Самата аз често припознавам мои близки в героите на Бакман и това ме прави още по съпричастна към историята.

 Заради стила на писане

Поне за мен Бакман е очарователен разказвач  , който пише по малко странен и леко шантав начин , но пък знае как да привлече и задържи вниманието на читателя .Макар историите често да са доста силни и на моменти тежки ,той успява да представи нещата по лековат начин ,без да натоварва и да създава тягостно усещане.

От чисто любопитство

Покрай автора се вдигна мтого шум в последните години , а книгите му са високо оценявани . Това само по себе си би потикнало много чичатели да захванат някоя негова книга поне , за да разберат за какво е цялата тази еуфория около автора.


 
   Искате истинска история от живота ,която ще Ви накара да изпитате множество емоции и ,която ще помните дълго след това.

   Заради проблемите ,който поставя на дневен ред в книгите си.

   Не на последно място Бакман успява да зачекне някои злободневни теми от ежедневието ни и да постави акцент върху тях ,но без да е натрапчив 

    И така ,ако сте чели нещо от автора може да добавите  и вашите "причини" , а ако не сте чели... ами тогава какво чакате още. Изберете си една от историите му и се хвърлете в" дълбокото"

3 коментара:

  1. Много добър пост! Чела съм само "Човек на име Уве" и въпреки това мога да кажа, че наистина е автор, който си заслужава!

    ОтговорИзтриване
  2. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря ти много за милия коментар:)Определено и другите му книги не отстъпват по нищо на Уве... и ти пожелавам скоро да имаш възможност да прочетеш и тях=)

    ОтговорИзтриване