Ревю: Книжарница на колела -Джени Колган

Издателство: Слънце 
Година на издаване :2016г. 
Брой страници: 416
Цена:15,00лв.
Резюме:
Това е книга за любовта към книгите. Книга за смелостта да преследваме мечтите си...
След като любимата й библиотека в Бирмингам затваря врати, Нина е отчаяна. Липсват й срещите и разговорите с читателите, радостта от това, да препоръчаш на всеки точната книга. Тя винаги е мечтала за собствена книжарница и въпре­ки трудностите успява да се сдобие с малка каравана. Импулсивното й решение за ново начало в живота я отвежда в тучната зеленина на Шотландия. 
Обикаляйки със своята книжарница на колела из изпълнените със светлина и приказна природа малки градчета, Нина се среща с усмихнати хора, които живеят по свой собствен начин далеч от суетата и суматохата на големия град. Намира много сродни души, обичащи книгите също като нея. Всичко това кара Нина да се почувства така, сякаш е попаднала в рая, а неочаквано в нейната книжна вселена се промъква и любовта...

Това е книга за мечтатели ,влюбени в книгите и вярващи в щастливия финал от приказките. С две думи книгата е истинско бижу. Имах нужда от нещо такова след Отровни думи на Л. Пени , а и неведнъж съм споделяла колко много обичам книги за книги :Д Историята на главната ни героиня Нина е лека , сладка , непринудена ,на моменти предсказуема , но и вдъхновяваща. Основната идея е насочена освен към любовта към книгите и четенето , също така и към следването на мечтите и притежаването на достатъчно смелост за това. Всеки от нас е чувал безброй пъти репликата "следвай мечтите си " , но в днешно време това се оказва доста трудна задача , тъй като понякога (и за голямо мое съжаление) мечтите ни не успяват да осигурят прехраната ни и да платят сметките ни. Разбира се това не означава ,че човек трябва да се откаже от това , което обича само , за да не остане гладен . Напротив ,това трябва да го стимулира още повече в търсенето на път към постигане на така желаните цели и мечти. И героинята на Джени Колган е доказателство за това.
Доста често преоткривах себе си в образа на срамежливото и стеснително младо момиче , което често се изчервява и не обича спорове и конфронтации с останалите. Тя иска да води тих и спокоен живот,заровила нос дълбоко в своите книги. Сякаш умишлено иска да се изолира от заобикалящата  я действителност и да открие една по-красива реалност в книгите.Но тази идилия  е развалена със затварянето на библиотеката ,където Нина работа  и с това тя е поставена пред реалната опасност да остане без работа и без пари. В този момент се налага младото момиче да се вземе в ръце ,да излезе от изолацията ,в която живее и да направи нещо за себе си , да последва една своя мечта ,която първоначално ѝ се струва доста налудничава , но с времето добива ясни очертания и в крайна сметка успява да се превърне в реалност .
Всъщност идеята за книжарница на колела е изключително добра и самата аз чак се
размечтах колко добре бих се чувствала ,ако обикалям страната  с каравана пълна с книги. (У нас съм виждала такива  на Хеликон и миналата година на морето дори си купих книжка от там:))
Другото нещо ,което ме спечели в книгата беше Шотландия . Обичам я , обожава я и описанието на атмосферата и тихите идилични кътчета ме върнаха в спомените ми и преживяванията ми там.Определено това стопли душата ми и ме накара да харесам книгата още повече.
Естествено имаме и любовна история , която според мен не е най- важното в книгата , а е едно красиво допълнение към добре поднесената история. Радвам се ,че нямаше някаква голяма любовна драма , а по скоро една доста реалистична човешка история  ,която в крайна сметка завършва щастливо.
Финала  може би беше една идея по -прибързан. Някак нещата се случиха доста спонтанно и бързо , но пък ми хареса.
Няма как да не изкажа възхищението си и от корицата -толкова е цветна и весела ,че само докато я гледам и настроението ми се подобрява.Определено дори и да не знаете за какво става дума в книгата , виждайки заглавието и корицата , ще Ви се прииска да  я прочетете.
И не на последно място трябва да отбележа , че невероятния краен резултат се дължи в огромна степен и на стила на писане на Дж. Колган. Тази жена поднася всичко изключително леко и с чувство за хумор , а историята е изпълнена с множество препратки към различни книги и литературни герои. Страшно много ми хареса и как в началото авторката е направила лично обръщение към читателите , споделяйки любимите си места за четене.
Накрая ще споделя ,че "Книжарница на колела " е една много топла и сърдечна книга , която би накарала всеки да се размечтае и да се замисли какво иска от живота , доколко е щастлив и удовлетворен от работата си и какво трябва да промени в живота си. Поне на мен историята на Нина ми подейства доста силно и ми достави огромно удоволствие да виждам как героинята израства и се развива , как постига мечтата си  и се чувства щастлива.

0 коментара:

Публикуване на коментар